WappZapp nu ook met Chromecast-ondersteuning voor iPhone en iPad

WappZapp richt aandacht volledig op over the top televisie

16 SEPTEMBER 2014, AMSTERDAM
De iPhone en iPad-app van de Nederlandse online videodienst WappZapp heeft een handige nieuwe functies gekregen. Zo is de applicatie met ingang van de laatste versie (3.1.1.) voorzien van Chromecast-ondersteuning. Daardoor kan je het beeld van een programma, film of serie met één druk naar je televisiescherm met een Google Chromecast-stick versturen. Een uitzending doorsturen naar de Chromecast is zo simpel als de knop rechtsboven in beeld indrukken.

De iPhone en iPad-app van de Nederlandse online videodienst WappZapp heeft een handige nieuwe functies gekregen. Zo biedt de applicatie met ingang van de laatste versie (3.1.1.) nu ook Chromecast-ondersteuning (naast de ook al verbeterde Apple TV-ondersteuning). Daardoor kan je nu, net als via de Apple TV, het beeld van een programma, film of serie met één druk naar je televisiescherm met een Google Chromecast-stick versturen. Het grote verschil van de Chromecast met de Apple TV als streaming device is de prijs: € 35,- in plaats van gemiddeld € 110,- voor een Apple TV. Een uitzending doorsturen naar de Chromecast is zo simpel als de knop rechtsboven in beeld indrukken.

Sterke vraag naar Chromecast
Volgens de makers is er een sterke vraag naar Chromecast-ondersteuning: "Wij richten ons op een nieuwe doelgroep die steeds meer video on demand kijkt in plaats van om half 9 af te stemmen op het reguliere tv-aanbod. Veel van deze kijkers vinden met de Chromecast voor slechts vijfendertig euro ook nog een mooie oplossing om ook op het grote scherm een film of mooie documentaire te kijken," aldus Wienke Giezeman, mede-oprichter WappZapp.

Wat is WappZapp?
WappZapp is een Nederlandse app die de beste online video en tv gemist uit verschillende bronnen zoals Uitzending Gemist en YouTube in één app inzichtelijk maakt. Je kan zo snel kijken wat er populair is online of, op basis van persoonlijke interesses en tips van vrienden, programma's volgen. Ook kun je bovenop het gratis aanbod een abonnement op films en series nemen. WappZapp Plus biedt 2.600 uur aan Europese kwaliteitsfilms en documentaires van bijvoorbeeld de IDFA. De eerste twee weken zijn gratis en daarna kost het €7,99 per maand.

WappZapp is gratis te downloaden voor iOS en Android. De startup was winnaar van de Accenture Innovation Award voor meest innovatieve entertainmentbedrijf. De app richt zich volledig op over the top video on demand middels integratie met Apple TV en de Google Chromecast.