Bekijk de filmtips van bekende Nederlanders bij WappZapp

Ontdek de favoriete films van Boris Veldhuijzen van Zanten, Ernst-Jan Pfauth en Erwin van der Zande

28 AUGUSTUS 2014, AMSTERDAM
Bekende Nederlanders geven hun filmadvies bij WappZapp Plus. Waar vroeger die jongen van de videotheek je nog kon helpen met je keuze voor een film, vervangt WappZapp dit nu online met tips van bekende Nederlanders. In samenwerking met Curated geven iconen uit de literatuur, tech-scene, kunst en muziek alvast hun kijktips uit de WappZapp Plus collectie. Wat zijn bijvoorbeeld de favoriete films van van Boris Veldhuijzen van Zanten, Ernst-Jan Pfauth en Erwin van der Zande?

De jongste video on demand-aanbieder van Nederland, WappZapp.tv gidst al 500.000 gratis gebruikers door het uitgestrekte en diverse aanbod van online video. De app geeft tips wat er trending of bijzonder is online. Maar sinds deze zomer biedt WappZapp Plus ook een abonnement op onbeperkt on demand kijken van kwaliteitsfilms documentaires en concerten.

"Vroeger had je natuurlijk nog die jongen in de videotheek die wel ongeveer wist wat je leuk vond en je op basis van een 3 vragen aan een goede film kon helpen. Maar dat is met de komt van video on demand natuurlijk helemaal verdwenen," aldus Colin Ellis, oprichter van WappZapp. WappZapp vroeg daarom de curatoren van Curated.nl om vanuit verschillende gebieden (literatuur, tech-scene, kunst en muziek) hun kijktips uit de WappZapp Plus collectie te geven aan de WappZapp Plus-gebruikers.

Zo tipt Ernst-Jan Pfauth, uitgever van De Correspondent, de recente filmhuisfilm Melancholia: "Dit is echt een epische einde van de wereld-film. Zonder rennende kuddes mensen, met prachtige psychologische vraagstukken." Serial internetondernemer en mede-oprichter van The Next Web tipt de Micheal Moore documentaire: 'Capitalism, a love story': "Is kapitalisme slechts een sprookje? Wat Micheal More je ook aan het verstand probeert te brengen. Kapitalisme ís en blijft voor mij een geweldig systeem. Maar dat we iets te veel credit default swaps hebben verhandeld, daar kunnen we niet onderuit. Prachtige docu over de uitwassen van onze vooruitgang."

Je kunt alle filmtips direct bekijken bij WappZapp Plus, want je mag het de eerste 14 dagen gratis uitproberen. Daarna kost een WappZapp Plus abonnement €7,99 per maand.

Over Curated

Curated is een abonnementsservice waarbij je ieder kwartaal een bijzonder item ontvangt dat is uitgekozen door jouw favoriete curator. Ter ere van het 100ste cadeau geven de curatoren nu hun filmtips aan alle Curated-leden.