WappZapp biedt Chromecast-ondersteuning voor Android

Video on demand-aanbieder WappZapp ondersteunt Google Chromecast voor on demand films kijken op tv

12 AUGUSTUS 2014, AMSTERDAM
Video on demand-aanbieder WappZapp biedt als eerste Nederlandse bedrijf Google Chromecast-ondersteuning voor Android. Net als met de (duurdere) Apple TV is het via de Chromecast mogelijk films naar ieder scherm te streamen. De Chromecast is wel een stuk goedkoper, voor maar €35,- is het een goed alternatief voor smart tv-apps.

WappZapp eerste Nederlandse VOD-aanbieder met Chromecast voor Android

Video on demand (VOD) aanbieder WappZapp biedt als eerste Nederlandse VOD-aanbieder Chromecast-ondersteuning voor Android. WappZapp is een nieuwe, Nederlandse video on demand-app waarmee je gemakkelijk zelf je tv-avond samenstelt. Je kunt kiezen uit gemiste tv-programma’s, films en documentaires. Ook zijn YouTube-kanalen en videoblogs te volgen via de app. Daarnaast biedt WappZapp met het Plus-pakket ruim 2.600 uur aan kwaliteitsfilms en een grote collectie documentaires en concerten, voor €7,99 per maand.

Je smartphone als afstandsbediening

De Google Chromecast lijkt qua functionaliteit op de Apple TV. Beide apparaten zorgen er voor dat je video's niet alleen op je tablet of smartphone af kunt spelen maar ook gemakkelijk op het scherm van je grote huiskamer tv, zonder tussenkomst van kabels of ingewikkelde software. De tegenhanger van Google is echter een stuk goedkoper. De Chromecast is al voor € 35,- te bestellen bij bol.com, waar de Apple TV nog voor rond de €110,- in de winkels ligt. Daarnaast is de Chromecast volgens de ontwikkelaars een stuk stabieler en gebruiksvriendelijker dan kijken via de Apple TV. Het bedrijf heeft dan ook hoge verwachtingen van de nieuwe technologie.

"WappZapp gelooft in de kracht van deze streaming devices. Wij denken dat je smartphone of tablet uiteindelijk de afstandsbediening vervangt. Met de Apple TV kreeg je deze nieuwe on demand-kijkervaring al, maar met de Chromecast is het echt nog een stuk beter. De techniek komt nu wel echt bij de gewenste gebruikerservaring," aldus oprichter Wienke Giezeman

Grote animo voor Chromecast-ondersteuning onder Android-community

De afgelopen weken is de app in samenwerking met de Androidworld-community uitvoerig getest. "We wilden als eerste de Android-community bedienen, die zaten hier echt op te wachten. Bovendien krijgen we op iOS een veel hogere waardering (4,5 ster) dan op Android. We hopen dat de Chromecast-ondersteuning hierbij helpt," aldus de oprichters. Apple ondersteuning voor Chromecast volgt 'over enkele weken'. De enthousiaste geluiden van de eerste beta-gebruikers voeden het zelfvertrouwen van de jonge Amsterdamse startup. WappZapp heeft hoge ambities: sinds vorige maand is WappZapp ook al beschikbaar in België. Verdere internationale uitrol zal volgens de oprichters niet lang op zich laten wachten. "We willen de Europese tegenhanger worden voor Netflix, met naast heel veel aandacht voor gratis on demand tv ook een hele nieuwe, persoonlijke on demand tv-ervaring."

"WappZapp gelooft in de kracht van deze streaming devices. Wij denken dat je smartphone of tablet uiteindelijk de afstandsbediening vervangt. Met de Apple TV kreeg je deze nieuwe, on demand-kijkervaring al, maar met de Chromecast is het echt nog een stuk beter. De techniek komt nu wel echt bij de gewenste gebruikerservaring" Wienke Giezeman, oprichter WappZapp