On-demand tv app WappZapp krijgt flinke kerstupdate

App-tip voor de kerstvakantie: beste gratis on-demand tv in 1 app

17 DECEMBER 2013, AMSTERDAM, NEDERLAND
De Nederlandse on-demand tv app: WappZapp, heeft een flinke update gekregen. Door de nieuwe heldere interface krijg je vanuit verschillende (vernieuwde) bronnen snel inzicht in het enorme video-on-demand aanbod. Daarnaast kun je nu je eigen kijkprofiel samenstellen en zie je snel wat je vrienden kijken. Een interessant gratis alternatief voor de standaard tv programma’s, zeker tijdens de kerstvakantie.

WappZapp is je eigen, on-demand TV portaal. Met de app kun je gemakkelijk de beste tv-gemist, filmpjes van YouTube en andere online videodiensten vinden. Met o.a. TV-gemist, youtube en populaire videosites in één overzicht.

Tv voor de on-demand generatie
WappZapp richt zich op de groep Nederlanders die steeds minder naar de tv kijken, maar liever zelf hun eigen on-demand tv aanbod samen willen stellen. WappZapp brengt overzicht in het soms overweldigende on-demand tv aanbod door dagelijks een selectie te maken uit de leukste webvideo’s en online tv programma’s uit meerdere online bronnen. Door de eenvoudige interface maakt de app ‘zappen door het web’ weer bijna net zo eenvoudig als ‘gewoon’ tv kijken.

Nieuw in WappZapp 3.0

1) Nieuw design: Meer on-demand tv aanbod

Sinds kort is WappZapp het aanbod met online tv-partners aan het uitbreiden. Dat resulteerde afgelopen augustus al in betaalde films, documentaires en tv-series. In deze update zijn nog meer tv-diensten toegevoegd. Door de nieuwe interface vullen de webvideo’s en on-demand tv programma’s bij binnenkomst bijna de gehele app. Je persoonlijk kijkprofiel is ten opzichte van de vorige versie verplaatst naar een menu aan de zijkant. Door te swipen door je home-feed ‘zapp’ je snel door het beste van het web en ontdek je zowel de bekende als onbekendere, maar vaak verassende video’s. Je moet hierbij denken aan uitzendinggemist, rtl gemist, maar ook de bekende Youtube kanalen als Red Bull en VICE maar ook het laatste nieuws van Nu.nl, college’s van de universiteit van Nederland, Autoweek, TED talks HUA TV en Linda TV.

2) Je eigen kijkprofiel samenstellen
Nieuw in de app is het persoonlijke profiel. Op basis van je eigen interesses kun je nu in één oogopslag je favoriete shows volgen en zien wat je vrienden kijken. Je ontvangt een melding als er een nieuwe aflevering beschikbaar is en je ziet snel wat er populair is onder je vrienden. Als je bent ingelogd met facebook synchroniseert WappZapp bovendien je profiel over verschillende apparaten, waardoor het niet uit maakt of je nou op je iPhone of tablet zit te kijken.

3) Nooit meer ‘niks op de tv’ met bekijk 't later-lijst
Een andere functie binnen de app is de ‘bekijk ’t later’ lijst. Deze functie heeft nu een prominente plek gekregen. Als je in de home-feed bijvoorbeeld een interessante documentaire tegenkomt, maar je hebt nu even geen tijd meer om deze te kijken, zet je deze met 1 klik op je ‘bekijk ’t later-lijst’. Dankzij deze feature heb je dus altijd dingen die je nog wilt kijken in 1 overzicht.

Wat brengt 2014?
Volgens de makers is de app nu ook sneller en minder foutgevoelig. In de komende maanden zal de mogelijkheid tot lijsten maken verder worden uitgebreid en meer films en series worden toegevoegd aan het aanbod. Bovendien volgt snel de Android versie.

"Kerst-tip: Met de Nederlandse app WappZapp kun je makkelijker de beste filmpjes van YouTube en andere online videodiensten vinden." iphoneclub.nl
"WappZapp is een echte aanrader om te downloaden, vooral omdat de app gratis is en je de video’s kunt streamen naar je Smart TV, gameconsole, of je Apple TV." AppleSpot