Nieuwe TV-app maakt einde aan zinloos zappen

Altijd iets op de TV met je eigen, online TV portaal

09 OKTOBER 2012, AMSTERDAM
WappZapp was behoorlijk talk-of-the-town toen er 2 maanden na de lancering al 1 miljoen videoviews werden bekeken door 80.000 gebruikers. De nieuwe app brengt TV-gemist, YouTube en nieuwe online video kanalen in 1 overzicht bij elkaar. Je volgt je favoriete programma's, ziet wat je vrienden kijken en je streamed je eigen selectie video's ook nog eens eenvoudig naar je internetTV of AppleTV. Zo creëer je als het ware een eigen online TV zender en gaat er een nieuwe online TV wereld voor open.

Eigenlijk is het ook hopelijk ouderwets: TV aanzetten, wachten tot de reclame voorbij is, Gerard Joling wegzappen, en blijven zappen tot je er na 10 minuten achter komt dat er eigenlijk niks op TV is. Natuurlijk kun je ook iets op je computer of iPad iets gaan kijken, maar waar begin je dan?

WappZapp biedt uitkomst en brengt het beste van online TV bij elkaar in 1 app: TV-gemist, Youtube kanalen, TED talks, populaire weblogs en nog veel meer. Met de handige categorieën als ‘Veel bekeken’, ‘Films’, Documentaires' en ‘Muziek en Concerten’ krijg je snel overzicht wat de voor jou leukste programma's zijn, maar ontdek je ook veel meer dan alleen de standaard TV programma's. Of kijk je alle afleveringen van die ene serie lekker in één keer achter elkaar. Doordat je de video's ook kan streamen van je smartphone of iPad, naar een moderne internet TV, AppleTV of computerscherm, is de app een compleet alternatief voor TV kijken.

De visie: een einde aan zinloos zappen
"Stop met zinloos zappen!" - aldus de makers van WappZapp. "Steeds meer mensen hebben er genoeg van om iedere avond RTL Boulevard te kijken, terwijl je weet dat er zo veel leuke programma's online beschikbaar zijn. We willen dat je niet langer door saaie TV kanalen zappt, maar dat het makkelijk wordt om te 'zappen' door het beste van het web: Zijn er nieuwe afleveringen van je favoriete shows? Wat is een leuke film of documentaire? Wat kijken je vrienden? Dat zou moeten bepalen wat je kijkt, niet die ouderwetse, op de massa gerichte TV-programmering."

Versnelde groei?
WappZapp werd vorige week genomineerd tot meest innovatieve TV-app van Nederland door de Accenture Innovation Awards en krijgt veel goede recensies. Misschien kom je op Facebook en twitter al regelmatig vrienden tegen die leuke kijktips met elkaar delen vanuit de app. De makers zitten dan ook niet stil: "Door een aantal verbeteringen zoals een 'bekijk 't later lijst' en een vlottere koppeling met AppleTV en GoogleTV richten we ons vooral op dat moment van ontspanning op de bank in combinatie met je grote internetTV. We zien daardoor dat gebruikers steeds meer en ook langer video gaan kijken. Daarnaast moet je binnenkort ook de nieuwste films en sportwedstrijden kunnen bestellen via WappZapp en we kijken naar een 'smart-TV-stick', die iedere TV geschikt maakt voor WappZapp"

WappZapp is beschikbaar voor iPhone en iPad, een Android versie wordt nog in 2012 verwacht.