Creëer je eigen TV avond met gratis online video app

Nederlandse start-up biedt alternatief voor traditionele TV kijken

26 JULI 2012, AMSTERDAM
De Amsterdamse start-up wappZapp biedt een alternatief voor traditionele TV. De gratis app schept orde in het overweldigende aanbod online programma’s en video’s. Zo ontdek je eenvoudig leuke online TV op je iPhone, iPad of Internet TV en kijk je wat je vrienden kijken.

Op dit moment brengt de app het aanbod samen van ondermeer YouTube, Vimeo, Uitzending Gemist, commerciële omroepen en de opkomende online TV-kanalen. Het maakt op een slimme wijze een selectie van video’s waarmee de gebruiker kan genieten van een gepersonaliseerd avondje TV. Koppelen met Facebook is mogelijk waarmee je ziet waar je vrienden naar kijken en wat er zoal geliked wordt. Je kunt je bovendien abonneren op je favoriete programma’s waardoor je de laatste uitzending nooit hoeft te missen.

Een bijzondere feature is het ‘zappen’; wat het mogelijk maakt de iPhone of iPad te koppelen aan de computer of internet-TV waarmee deze als interactieve afstandsbediening fungeert en de beelden op het grote scherm weergegeven kunnen worden. Dit alles draadloos en op afstand.

De app is ontstaan uit de persoonlijke behoefte van oprichters Colin Ellis en Wienke Giezeman. Ellis: “We dachten: Het zou zo veel gemakkelijker moeten zijn om zelf leuke, inspirerende TV te ontdekken in plaats van afhankelijk te zijn van de saaie programmering van de televisieomroepen. Maar hoe vind je tussen het enorme aanbod online TV nou eenvoudig de leuke dingen? En bovendien zou het toch mogelijk moeten zijn om de beelden op afstand vanaf de bank naar de TV te streamen. Met deze app bieden we de oplossing. Met wappZapp kijk je wat jij wilt. Het leven is namelijk te kort voor RTL Boulevard.”

De iPhone en iPad apps zijn net live. Bij wappZapp zitten ze echter niet stil. Verdere integratie van social media als Twitter is in de maak. In de planning staat verder de wappZapp TV stick waarmee van elke TV met HDMI-aansluiting een slimme internet-TV gemaakt kan worden. Koppelen gaat dan automatisch. Zappen maar!

Download de app in de iTunes store.